Πως αξιολογούν οι μηχανές αναζήτησης κείμενα και λέξεις κλειδιά

Πώς αξιολογούν οι μηχανές αναζήτησης εάν ένα κομμάτι κειμένου είναι σχετικό με ορισμένες λέξεις-κλειδιά;

Αυτή η ερώτηση είναι μια από της βασικότερες στο SEO και εγώ θα έδινα 2 απαντήσεις. Μια σύντομη και μια πιο αναλυτική.

Η σύντομη απάντηση είναι “ελάχιστοι άνθρωποι γνωρίζουν τον ακριβή τρόπο αξιολόγησης κειμένων της Google”. Αν και η ίδια η μηχανή αναζήτησης κατά καιρούς έχει δώσει κατευθύνσεις και manual χωρίς ωστόσο να αποκαλύψει τον ακριβή τρόπο.

Κάθε λογικός τρόπος σκέψης θα μας οδηγήσει στην δημιουργία κειμένου το οποίο θα έχει αξία, όμως την τελική απόφαση κατάταξης στο SERP της τον έχει ή ίδια η μηχανή.

Διαβάστε επίσης: Γιατί το βίντεο είναι το κλειδί για τη δημιουργία επωνυμίας και αφοσίωσης;

Η πιο αναλυτική απάντηση είναι ότι “η Google χρησιμοποιεί εξαιρετικά πολύπλοκους αλγόριθμους για να συσχετίσει και αξιολογήσει τη σχετικότητα ενός κειμένου με συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά. Αυτή η διαδικασία είναι γνωστή ως SEO (Search Engine Optimization) και είναι ζωτικής σημασίας για την κατάταξη των ιστοσελίδων στα αποτελέσματα αναζήτησης της.”

google-seo-analisi-periehomenou

Η κάθε μηχανή αναζήτησης ακολουθεί τα εξής 3 στάδια όταν διαβάζει κείμενο:

  1. Πρέπει πρώτα να το βρει σε κάποιο σαιτ.
  2. Μετά να το αξιολογήσει με βάση τον αλγόριθμο της.
  3. Πρέπει να κατατάξει το σαιτ στα αποτελέσματα αναζήτησης της.

Μερικοί παράγοντες είναι:

  • Τίτλος, υπότιτλοι
  • Διαθεσιμότητα λέξεων σε h1-h3, λίστες, πίνακες
  • Η ισχύς εισόδου μειώνεται με την απόσταση από την αρχή του εγγράφου
  • Παρουσία λέξεων κλειδιών σε εικόνες (alt, title, όνομα εικόνας)
  • Βαθμός σύγκλισης του εγγράφου με άλλα έγγραφα με καλή κατάταξη χωρίς αντιγραφή περιεχομένου.
  • Οι λέξεις υπάρχουν ως σύνδεσμοι προς έγκυρες πηγές.
  • Προσοχή στην συχνότητα επανάληψης.
  • Φιλικότητα προς τα κινητά.
  • Ταχύτητα φόρτωσης του σαιτ
  • Συμπεριφορά τον χριστών. (Η Google παρακολουθεί πώς οι χρήστες αλληλεπιδρούν με τα αποτελέσματα αναζήτησης. Αν οι χρήστες κάνουν κλικ σε μια σελίδα και παραμένουν σε αυτήν για μεγάλο χρονικό διάστημα, αυτό είναι ένα σημάδι ότι το περιεχόμενο της είναι σχετικό και χρήσιμο.)

Μαθήματα SEO

Για να βελτιστοποιήσετε τα κείμενα σας για τις μηχανές αναζήτησης, θα πρέπει να δημιουργήσετε περιεχόμενο υψηλής ποιότητας που να είναι σχετικό με τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιείτε, αλλά ταυτόχρονα να είναι ευανάγνωστο και χρήσιμο για τους αναγνώστες σας. Επιπλέον, θα πρέπει να δώσετε προσοχή στη δομή του ιστότοπου σας, στους συνδέσμους και στην ταχύτητα φόρτωσης των σελίδων του σαιτ.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησης αλλάζουν και εξελίσσονται συνεχώς. Επομένως, πρέπει να παρακολουθείτε τις τελευταίες τάσεις στην βελτιστοποίηση ιστοσελίδων και να προσαρμόζετε τις στρατηγικές σας ανάλογα ή να επιλέξετε κάποιον ειδικό να το κάνει αντί για εσάς.

Διαβάστε επίσης: Γιατί κάθε ποιοτικό επαγγελματικό σαιτ δεν έχει πρόβλημα στα Google Core Updates;

Συνοψίζοντας

Η Google καθορίζει τη συνάφεια στα αποτελέσματα αναζήτησης κατανοώντας την πρόθεση πίσω από τα ερωτήματα των χρηστών, λαμβάνοντας υπόψη τις ακριβείς και σχετικές αντιστοιχίσεις λέξεων-κλειδιών και αναλύοντας την αφοσίωση των χρηστών στις σελίδες. Λαμβάνει επίσης υπόψη παράγοντες όπως εσωτερικούς συνδέσμους, τοπική προσαρμογή, εξατομίκευση και αν το περιεχόμενο είναι ενημερωμένο.

3 Comments

Στράτος |

October 1, 20242:46 pm

Παναγιώτη εσύ ποιον θεωρείς τον σημαντικότερο λόγο αξιολόγησης; Και γιατί;

Παναγιώτης Κοντογιάννης |

October 1, 20243:07 pm

Ο σημαντικότερος λόγος για μένα είναι οι άνθρωποι, οι μηχανές ακολουθούν την ανθρώπινη συμπεριφορά. Αν από το συγκεκριμένο άρθρο μπαίνουν επισκέπτες στο σαιτ σου, το διαβάζουν, σχολιάζουν, μοιράζονται στα κοινωνικά δίκτυα και αυτό γίνεται για μεγάλα χρονικά διαστήματα σημαίνει ότι το άρθρο αυτό έχει αξία και ζήτηση. Η google θα το ανεβάσει ψηλά και θα το κρατάει εκεί λόγο της ζήτησης που έχει. Φυσικά εσύ μπορείς να του προσθέτεις συνδέσμους και να αυξάνεις την αξία του.

Δημήτρης Ιωάννου |

October 14, 20243:39 pm

Πολλά θα αλλάξουν αν η chatGPT εμφανίσει την δική της μηχανή αναζήτησης. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι την Google την έχουν βάλει στο μάτι ΗΠΑ και ΕΕ με σκοπό να διαλύσουν το μονοπώλιο της.

Drop Your Comment