Τι να επιλέξω SEO η διαφήμιση για το e-shop μου;
Πότε το SEO δεν βοηθάει;
Ασχολούμαι επαγγελματικά με προώθηση ιστοσελίδων, και σε κάθε περίπτωση πιστεύω ότι μακροπρόθεσμα κάνοντας SEO σε ένα σαιτ είναι ο πλέον οικονομικότερος τρόπος για να έχουμε επιτυχία, όμως δεν μπορώ να παραβλέψω το γεγονός ότι πολλά προϊόντα που πωλούνται στο διαδίκτυο δεν υπάρχουν στην πρώτη σελίδα, και αρκούνται να πληρώνουν σε διαφημιστικές καμπάνιες τύπου adwords. για να βρίσκονται από τους πελάτες τους.
Τι στρατηγική πρέπει να ακολουθήσει ένας ιδιοκτήτης e-shop για να έχει περισσότερα κέρδη; Να δώσει λεφτά για SEO, ή για διαφήμιση; Ας δούμε ποια είναι τα υπέρ και τα κατά και τον δυο ξεχωριστά.
Μειονεκτήματα του SEO
– Χρειάζεται χρόνος τουλάχιστον 6+ μήνες μέχρι να καταφέρεις να εμφανίσεις το e-shop στην πρώτη σελίδα, και αν ο ανταγωνισμός είναι λυσσαλέος μπορεί να μην σου φτάσει και ένας χρόνος συνεχούς προώθησης.
– Ακόμα να καταφέρεις να μπεις στο top 3 για την λέξη κλειδί, η γκουκλ φαίνεται να δίνει προτεραιότητα σε όσους διαφημίζονται στο πρόγραμμα της, χωρίς αυτό να ισχύει πάντα.
– Η προώθηση ιστοσελίδων είναι συνεχή διαδικασία που έχει αρχή όχι όμως και τέλος. Αν καταφέρεις να πετύχεις τον στόχο και ο πελάτης σταματήσει την καμπάνια, ο ανταγωνισμός που θα συνεχίσει να δουλεύει θα ξαναγίνει πρώτος αφού εσύ δεν προσθέτεις νέους συνδέσμους. Μπορεί να γίνει σε 2 εβδομάδες, μπορεί και σε 3 μήνες όμως θα γίνει, και τότε ο αγώνας αρχίζει από την αρχή.
Τα οφέλη της διαφήμισης
– Γρήγορα και εύκολα λαμβάνεις το επιθυμητό traffic. Μόλις μια διαφημιστική καμπάνια αρχίσει αυξάνουν και οι χρήστες που επισκέπτονται το ηλεκτρονικό μαγαζί σου.
– Η μηχανή αναζήτησης σπρώχνει πιο μπροστά σαιτ που αγοράζουν διαφήμιση στο πρόγραμμα της.
– Αν η διαφήμιση ξεκινήσει σήμερα, το πιο πιθανόν και αύριο ακόμη κάποιοι χρήστες θα μπουν στο μαγαζί, ενώ στην προώθηση ιστοσελίδας τα αποτελέσματα θα έρθουν μακροπρόθεσμα. Στην διαφήμιση ισχύει το εξής: Την είδα, άκουσα, μπήκα στο σαιτ, αγόρασα. Στο SEO κάτι τέτοιο δεν υπάρχει.
– Το adwords είναι εύκολο για διαχείριση, όταν το συνηθίσεις, ενώ στο SEO χρειάζεσαι πολύ πιο εξειδικευμένες γνώσεις.
– Αν πουλάς προϊόν που μπορεί να γίνει μόδα, τότε μπορείς να το πουλήσεις ακριβά για μια ορισμένη χρονική περίοδο, πριν ο ανταγωνισμός να κατεβάσει της τιμές, ελαχιστοποιώντας το κέρδος όλων. Παράδειγμα στην Βουλγαρία η κυβέρνηση έφτιαξε νόμο που απαγορεύει το κάπνισμα στα καφέ και στα μπαρ. Το αποτέλεσμα ήταν η πελατεία αυτόν τον μαγαζιών να μειωθεί κατά 40%. Όμως αμέσως εμφανίστηκαν στην αγορά τα ηλεκτρονικά τσιγάρα. Αυτός που τα έφερε πρώτος από την Κίνα, τα αγόραζε για 10% και τα πουλούσε για 50$ μέχρι ο ανταγωνισμός να ρεγουλάρει της τιμές. Το πρώτο e-shop χρειαζόταν διαφήμιση και όχι SEO για να μαζέψει τα χρήματα από την αγορά.
– Το traffic που μπορεί να σου φέρουν τα κοινωνικά δίκτυα όπως fb, g+, twitter είναι πολλαπλάσιο από αυτό που μπορεί να σου φέρει μια καλά προωθημένη ιστοσελίδα.
Μειονεκτήματα της διαφήμισης
-Υψηλό κόστος
– Αν γίνει μόνο μια καμπάνια στο adwords μπορεί να είναι και αποτυχημένη αφού το e-shop δεν εμφανίζεται σε στοχευμένους υποψήφιους πελάτες, αλλά σε τυχαίους χρήστες ίντερνετ. Η διαφήμιση έχει μεγαλύτερη δύναμη όταν την βλέπουν στοχευμένα target group. Έτσι το κόστος ανά πελάτη μειώνεται, αφού αγοράζουν περισσότερα άτομα.
Η καλύτερη λύση πάντως είναι ένα mix διαφήμισης και SEO ειδικά στο brand name, αρκεί φυσικά ο προϋπολογισμός της εταιρείας να το επιτρέπει. Πιστεύω ακράδαντα ότι το SEO και η διαφήμιση μπορεί κάλλιστα να αλληλοσυμπληρώνονται, αντί να κονταροχτυπιούνται. Η παροχή υπηρεσιών προώθησης ιστοσελίδας αναπτύσσει μακροπρόθεσμα το σαιτ δημοσιεύοντας φρέσκο, υψηλής ποιότητας και χρήσιμο στους χρήστες περιεχόμενο, με σταθερά αποτελέσματα στην κατάταξη, αφού όσο και να πέσει ένα σαιτ στο οποίο έχει γίνει επαγγελματική προώθηση θα συνεχίσει να εμφανίζεται στα πρώτα 20-30 αποτελέσματα και για μερικές λέξεις κλειδιά μπορεί και να μην πέσεις εκτός πρώτης σελίδας.
Σε καμιά περίπτωση το white hat SEO που γίνεται σωστά δεν θα βλάψει ένα σαιτ, αλλά αντίθετα θα το ωφελήσει μακροπρόθεσμα και θα δημιουργήσει ένα ισχυρότερο όνομα που αργότερα θα φέρει κύρος στον κάτοχο του. Και χρήμα. Αφού το τι λένε για εμάς οι καταναλωτές τον προϊόντων η υπηρεσιών μας έχει ζωτική σημασία. Δες το άρθρο για την ανάρμοστη συμπεριφορά της αεροπορικής εταιρείας Ρyanair.
Στην διαφήμιση ισχύει ότι και στα αιρκοντίσιον.
Μόλις το σβήσεις το δωμάτιο κρυώνει αμέσως. Έτσι όταν σταματήσεις την καμπάνια κανείς δεν πρόκειται να βρει το ηλεκτρονικό κατάστημα σου, και θα είσαι υποχρεωμένος να ξαναπληρώσεις για να προσελκύσεις νέους πελάτες.
σχετικά άρθρα
http://kaiserthesage.com/brand-building/
http://www.seomoz.org/blog/building-community-with-value
http://unbounce.com/ppc/seo-vs-ppc-infographic/
http://www.entrepreneur.com/article/223567